
Forpersonens beretning - generalforsamling 2025
​
Et år er gået i gymnastikforeningen. Et år hvor vi sagde farvel til Linda i bestyrelsen og goddag til Susanne.
Vores opvisning d 17 marts må vi sige blev igen lidt af en succes, sikke en fest. Det blev igen i Bjerregrav minihal og det fungerede så fint. Det var en fest af en opvisning, mange tilskuere og efter opvisningen stillede vi redskaber op som så kunne bruges til fri leg efter opvisningen.
Der var også mulighed for at købe lidt at spise samt kage og kaffe. Sikker på alle havde en god dag.
Ja det er jo ikke nogen hemmelighed at vi kun har 2 børnehold. Det lykkes desværre ikke at få flere op at køre selv om vi havde instruktører til et tredje hold, der dukkede ikke nok børn op og om det skyldes at vi flyttede tidspunktet er svært at vide. Men der har vi så været heldige at få en del spirre til at hjælpe til på vores pudeslinge hold og skønt at de har lyst til det.
I denne sæson havde vi et dansehold for børn, som kørte ind til jul og det var med stor succes. Instruktørene ville også gerne have fortsat men det var ikke muligt for dem og vi kunne ikke finde en anden.
Af voksenhold køre det bare derudaf. Det er ret imponerende at vi i Møldrup kan aktivere så mange voksne mennesker, det er super flot. Der er i denne sæson kommet et spinningshold mere og så er der startet et Power by CD op.
Medlemstallet i denne sæson er 286, hvilke er 50 mere end sidste sæson. Det fordeler sig med 47 på børneholdene og 239 på voksenholdene. Der er 11 færre på børneholdet i denne sæson og 61 mere på voksenholdene.
Sidste sæson startede vi op med det nye system conventus, og synes faktisk at det er går ret godt. Ingen tvivl om at vi stadigvæk er i en læringsfase. Men er sikker på at på sigt bliver det rigtig godt.
Og igen i år tusind tak til dig Lasse Lundquist fordi du vil hjælpe os.
Igen har vi ikke sendt nogen folder ud men haft det oppe på diverse info, og vi diskutere stadigvæk om det er det rigtige at gøre.
Derfor besluttede vi at sætte en annonce i avisen. Den var vi så heldige at BM og LM ville sponsorere for os, tusind tak for det.
Den første søndag i advent arrangerede vi julestue i stationsbygningen. Det blev lagt op sammen med Borgerforening og juletræstænding. Vi arrangerede klip og klister, pebernøddebagning og man kunne lave sin egen juledekoration. Hvorefter vi så i samlet flok kunne følges over til tænding af juletræet. Det var en super hyggelig eftermiddag, og en del flere fremmødte en forrige år.
Stor tak til Trekrone juletræ for det meget fine juletræ som vi fik.
Ja så er der jo hal projektet, det gik ikke helt som håbet, det blev igen udskudt lidt. Planen var at vi nok kunne ha` været der den sidste halvdel af sæsonen i hvert fald men nogle af holden men sådan blev det ikke. Men nu står den der, og hvor er det spændende at følge med i.
Vi kan vist godt nu sige at næste sæson bliver i den. Det bliver selvfølgelig et puslespil at få det til at gå op sammen med alle de andre foreninger men mon ikke det lykkes.
Vi har været så heldige at Randi Balleby har villet hjælpe os med at søge midler hjem til nye redskaber.
Og vi har fået.
50.000,- fra Sparekassen Danmark, Fonden Himmerland
50.000,- fra Fonden for Sparekassen Skals
Tusind tak til de to Fonde
Det er så dejligt og der bliver arbejdet i at søge flere midler hjem.
Tusind tak for hjælpen Randi.
Derudover har vi modtaget 5000,- fra Revlingen
Umiddelbart lyder 105.000,- af rigtig mange penge og det er det også men vi er nødsaget til at indkøbe en del redskaber når vi vælger at flytte vores aktiviteter til Hallen, 0g da vi på nuværende tidspunkt deler redskaber med de steder vi har hold, så vil vi få en del udgifter på redskaber den kommende sæson. Det gælder både redskaber til børnehold og voksenhold.
Til slut KÆMPE stor tak til alle instruktører og hjælpe instruktører. Det er jer der står foran alle medlemmerne hver uge hele sæsonen igennem, og det er jer der er skyld i de vender tilbage år efter år. Tak.
​
​

Dorthe Heidmann
Forperson og instruktør​

Dorte Lillelund Larsen
Næstforperson

Susanne Thoft Jensen
Bestyrelsesmedlem og instruktør

Thea
Findinge
Bestyrelsesmedlem

Thomas Heie Berg
Bestyrelsesmedlem

Bolette Skov Jensen
Bestyrelsesmedlem

Mette Lønberg Larsen
Bestyrelsesmedlem

Lone
Hauris
Kassér

Vores forening
Vores vision er at være en alsidig forening, hvor der er plads til alle.
Vi er en gruppe af frivillige, som gør alt hvad vi kan, for at skabe gode og spændende fritidstilbud til dig.
Vi ønsker fortsat at kunne blive ved med at skabe sunde og aktive fællesskaber for alle aldre i vores lokalsamfund, i fremtiden.
Forperson: Dorthe Heidmann, mobil 50459650, dortheheidmann@live.dk
​
Næstforperson: Dorte Lillelund Larsen, mobil 28342208
Medlem: Bolette Skov Jensen, mobil 24424258, bolette.skov@hotmail.com
Medlem: Thomas Heie Berg, mobil 25761386
​
Medlem: Thea Findinge, mobil 40452589
​​
Medlem: Mette Lønberg Larsen, mobil 29896938
Medlem: Susanne Thoft Jensen, mobil 41133333
Kassér: Lone Hauris, mobil 22363146, lone@talsnedkeriet.dk
​
Vedtægter
Love for Gymnastikforeningen Møldrup stiftet 20. september 1976
​
§1: Foreningens navn er: Gymnastikforeningen Møldrup, som er hjemmehørende i Viborg Kommune.
§2: Foreningens formål er at fremme det frie, folkelige ungdomsarbejde. Dette søges nået gennem folkelig oplysning, gymnastik, idræt og kulturelt arbejde.
§3: Foreningen er tilsluttet DGI Midtjylland og DGI.
§4: Som medlem kan optages enhver, der vil indordne sig foreningens formål. Medlemmer har pligt til at indordne sig under ledelsens bestemmelser, ligesom man er pligtig til at rette sig efter de love, foreningen som medlem af en organisation er underkastet. Hvis et medlem krænker foreningens love eller nedsætter dens omdømme, har bestyrelsen ret til at udelukke vedkommende af foreningen. Det eller de udelukkede medlemmer kan få deres sag optaget på 1. ordinære generalforsamling.
​
§
§5: Stemmeberettigede er alle aktive medlemmer over 14 år, ledere, instruktører og forældre som har aktive børn under 14 år. Valgbare er alle stemmeberettigede der er fyldt 16 år. Dog skal formanden og kassereren have myndighedsalder.
§6: Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i januar måned og indvarsles offentlig senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og forslag om vedtægtsændringer (skriftlige) skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.
Dagsordenen skal indeholde følgende:
-
Valg af dirigent
-
Valg af protokolfører og stemmetællere
-
Beretninger
-
Regnskab
-
Indkomne forslag
-
Valg af 2-4 eller 1-3 bestyrelsesmedlemmer + 1-2 suppleanter
-
Valg af 1 revisor og 1 revisorsuppleant
-
Eventuelt
Valgene skal være skriftlige. Alle beslutninger tages ved relativ stemmeflerhed. Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
§7: Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, såfremt flertallet af bestyrelsen, eller 1/5 af de aktive medlemmer stiller skriftlige motiverede krav herom. Den skal indvarsles og er beslutningsdygtig som den ordinære.
§8: Bestyrelsen består af mindst 3 medlemmer. Alle vælges af generalforsamlingen for en 2-årig periode, der afgår skiftevis 2 og 1 hvert år. For et år vælges 1 suppleanter for bestyrelsen. Endvidere vælges 1 revisor for 2 år + 1 revisorsuppleant for et år. Vælges kan kun de, der er til stede, eller som har givet tilsagn om at lade sig opstille. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand og næstformand. Kassereren må placeres uden for bestyrelsen. Det er den samlede bestyrelse, der tegner foreningen. Bestyrelsen består af minimum 3 personer + 1 suplleant. Suppleanten er ikke stemmeberettiget. Medlemmer afgår på skift.
§9: Regnskabet følger kalenderåret. Bestyrelsen fastsætter kontingentet.
§10: Bestyrelsen kan efter behov, på generalforsamlingen stille forslag til forskellige udvalg. Generalforsamlingen skal godkende disse. Udvalgets medlemmer godkendes af bestyrelsen. Udvalgene består af 3 eller 5 medlemmer, hvoraf mindst en skal være medlem af bestyrelsen. Valget gælder for en 2-årig periode. Udvalgenes økonomiske beslutninger skal for at være gyldige godkendes af bestyrelsen, ligesom de i alle sager er ansvarlige overfor bestyrelsen.
§11: Foreningen kan kun opløses, såfremt 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede på to generalforsamlinger med 14 dages mellemrum stemmer derfor. Mulige aktiver skal tildeles folkeoplysende virksomhed med relation til gymnastik, idræt eller lignende.
§12: Ændring af lovene kan vedtages på ordinær generalforsamling, når forslaget er indsendt rettidigt og mindst 2/3 af de mødte stemmeberettigede stemmer derfor.
Således vedtaget på generalforsamlingen den 24. januar 2002 og i januar 2016.
Vedtægterne ændring i §1 på generalforsamling den 17. januar 2008 pga. ændring af kommunenavn